Socialtjänst

Ibland kan det vara svårt i livet.
Du kan till exempel bli arbetslös.
Då kan det vara svårt att få pengarna att räcka till.
Det kan bli problem i familjen.
De vuxna kanske inte kommer överens.
Det kan hända sådant som gör
att föräldrarna inte kan ta hand om sina barn på ett bra sätt.
 
Både unga människor och vuxna
kan få problem med alkohol eller andra droger.
Går det riktigt illa kanske någon börjar begå brott.
Om du råkar ut för något sådant
eller något annat svårt
kan du be kommunen om hjälp.
 
Personalen på kommunens socialförvaltning
kan hjälpa dig att komma tillrätta med svårigheter
som drabbar dig eller din familj.
De hjälper också invandrare och flyktingar
som kommer till Härjedalen.
 
Behöver du prata med någon
som kan ge dig stöd och hjälp
kan du ringa till socialförvaltningen.
Telefonnumret är 0680 — 161 40.

Sidinformation

Sidan uppdaterad 2011-08-05 13.55
av Henry Jonasson