Det finns tre sätt att felanmäla saker i den offentliga miljön. Det kan gälla hål i gatan, nedfallna träd, trasig gatubelysning, fulla papperskorgar eller annat. Bifoga gärna ett foto.
Anmälan skickas automatiskt till kommunens ärendehanteringssystem. Du kan välja att få återkoppling och följa ärendets gång från att anmälan mottagits till att den åtgärdas.
Tack för att du hjälper oss!
Felanmälan görs via telefon 0680–169 75 klockan 9–12 eller
via formulär på webbplatsen www.harjegardar.se
Exempel på fel är stopp i avlopp, vattenläckor, trasiga brytare, trasiga ljuskällor och fel på värme eller ventilation.
Akuta i Härjegårdars bostäder utanför telefontid
Om ett fel måste åtgärdas omgående utanför telefontid:
Ring 0680 – 169 75 för vidare hänvisning till SOS Alarm.
Akuta fel är till exempel totalt värmeavbrott under vinter, totalt stopp i avlopp, vattenläckage, större elfel eller kyl, frys och spis som är helt ur funktion.