Skylt- och designprogram

Varumärkesbyrån Rewir som arbetat med uppdraget har presenterat sitt arbete. De har varit runt i kommunen och intervjuat människor från olika byar. Några starka gemensamma nämnare för platsen Härjedalen, som tydligt framkommit i alla orter i kommunen, är; äkthet, det stolta arvet och ursprunget, vänlighet, den grå färgen och inte minst farstukvistarna – ”bärfräna”. Det ligger till grund för det visuella arbetet.

Platssymbolen, ”Härliga Härjedalen” som också har växt fram utifrån farstukvistarnas form, fungerar som en kvalitetsstämpel, och tanken är att den ska användas i samband med kommunikation och aktiviteter som berör platsen Härjedalen. Färgerna är jordnära och hämtade ur naturen, byggnaderna, historien, kulturen, samelivet, växterna och hantverket.

Den kommunala logotypen har finjusterats och den röda färgen blivit något varmare och ljusare än tidigare. Man har också att lagt till det samiska namnet Herjedaelïen Tjïelte.

Kommunen har tillverkat välkomstskyltar som placerats vid infarterna till kommunen.

Rewirs presentation av arbetetlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
ProfilprogramPDF (pdf, 13.1 MB)

Sidinformation

Sidan uppdaterad 2015-12-18 11.31
av Ingela Kälvedal